איך לשנות את התזונה בלי לשנות את כל החיים

בין זלילה אדישה וחסרת מחשבה של בשר ומוצרים אחרים מהחי, שמזיקים לגוף ולמצפון, לבין טבעונות טהורה, יש אינספור אפשרויות ביניים. הדרך לתזונה בריאה מורכבת מצעדים רבים – כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לבחור לעצמם באיזה קצב הם ילכו בה, ועד איפה הם יבחרו ללכת.

tinok
הרגלים מילדות הם משהו שקשה להיפטר ממנו…

תזונה חופשית לגמרי מבשר היא התזונה הטובה ביותר מבחינה בריאותית. ואכן, ישנם אנשים שיחליטו לזרוק את כל הבשר מהמקרר לפח ביום אחד, אך אחרים יעדיפו להימנע משינוי מיידי. התזונה שנבחר לעצמנו צריכה להיות כזו שתתרום לשיפור אורח החיים שלנו – הרי לא מומלץ להמשיך לאכול שומן רווי וכולסטרול כאילו אין מחר – אך לא תהווה אתגר שנתקשה יותר מדי לעמוד בו. טבעי שניקח על עצמנו רק את מה שאנו חשים שנוכל ליישם בשלב זה של חיינו (אחרת אנו עלולים להתחרט וללכת לחפש בפח את הבשר שזרקנו…). אולי בעתיד, לאחר שנתרגל אליה, נחליט ללכת צעד נוסף. אבל בינתיים, כל ביס נוסף מהצומח תורם לשיפור חיינו, מחזק את גופינו ותורם לסביבה.
בנוסף, שיפור התזונה הופך לקל יותר כאשר מתמקדים בשאלה איך מאמצים הרגלים חדשים ובריאים, ולא איך נפטרים מההרגלים הישנים. כאשר לומדים ומתנסים באפשרויות הרבות והמגוונות של תזונה צמחית, ההפחתה בצריכת שומן רווי וכולסטרול מגיעה מאליה, כמעט מבלי ששמים לב, ובלי להשקיע בה מאמץ מיוחד.

קיימות לפחות שלוש דרכים שניתן לבחור ביניהן, וכל אחת מהן הופכת את שיפור התזונה לישים וקל. הרעיון המרכזי בכולן הוא למצוא את מה שיעשה לך טוב, את האופן המתאים לך. כאשר אדם מוצא את הנתיב המתאים לו כדי להשביח את התזונה שלו, ההליכה בו היא נעימה ומהנה.

 

יותר ארוחות מהצומח = יותר טוב

תזונה טובה יותר איננה עניין של הכל או לא כלום. ניתן לעבור לטבעונות, לצמחונות, או לחצימחונות (חצי-צמחונות) – כלומר לאכול יותר מזון מהצומח ופחות בשר. העיקר הוא להגדיל את כמות האוכל הטוב שאנחנו אוכלים ולהפחית את כמות הבשר. יש סוגים רבים של תזונה, וכל אדם מוצא את הסוג המתאים לו. קיראו עוד

"רק לנסיון"

mevugar2
…אבל שווה לנסות

אם לא רוצים להתחייב שמעתה והלאה לא ניגע בבשר, חלב וביצים, אפשר להחליט על תזונה חופשית ממוצרים מהחי לתקופה מוגבלת – שבסופה נבחר אם נרצה להמשיך. קיראו עוד

צעד אחר צעד

אין שום הכרח לעשות שינוי גדול בבת-אחת. ניתן ללכת צעד-צעד, בקצב שנרגיש איתו נוח. השיטה המומלצת ביותר למעבר הדרגתי היא שיטת הוספת הימים והוספת המאכלים. קיראו עוד

ככל שבתפריט שלנו יהיו יותר מאכלים מהצומח ופחות מאכלים מהחי, נקטין את הסיכון ללקות בסרטן ובמחלות לב, ונאריך את תוחלת החיים. יחד עם זאת, כל צעד בכיוון הנכון, אפילו קטן, הוא צעד שגופינו יודה לנו עליו. על כל הגדלה של החלק בתפריט שנקי מבשר, אנו יכולים להיות גאים בעצמנו. אולי אפילו לתת לעצמנו טפיחה קטנה על השכם…
האופציות השונות לשפר את התזונה מגלות לנו שלא ההרגלים שלנו שולטים בנו, אלא אנו שולטים בהם. השביל לתזונה נכונה עשוי להיות ארוך או קצר, מתפתל או ישר, וניתן ללכת בו עד סופו או לעצור לנוח על ספסל בצל – כי אין שביל אחד, אלא כל אחת ואחד יוצרים לעצמם את הדרך שטוב להם ללכת בה. אבל תמיד תמיד הדרך רצופה לאורכה בארוחות טעימות, מתכונים חדשים, מאכלים אקזוטיים ואנשים טובים נוספים שנמצאים גם הם באותה דרך.

אפרוח נבחראבל…

  • טבעונים הם לא האנשים האלה שאוכלים כל מיני דברים מוזרים, כמו טופו וקינואה ובמיה? אני לא אוהב/ת לאכול דברים שאני לא מכיר/ה.>>>
  • אז מה, יהיה אסור לי יותר לאכול שניצל, לנצח נצחים? ואם אני ממש ארצה?>>>
  • אני מכור/ה לבשר. אני לא חושב/ת שאוכל להיגמל.>>>